FINESSE

Jak uwidocznić 6-pak?

Pracujesz nad mięśniami i są dla Ciebie ważnym atutem? Wielu facetów chciałoby się pochwalić sześciopakiem na swoim brzuchu. My dajemy kilka rad, jak go uwidocznić i sprawić, że będzie przyciągał więcej spojrzeń. Trzeba pamiętać jednak, że nie jedynie ciężkie ćwiczenia na to wpływają. Warto zastosować tych kilka sposobów, które pomogą Ci, osiągnąć wymarzony cel.

Procentowa ilość tłuszczu w organizmie

Bardzo ważnym aspektem jest odpowiednia proporcja tłuszczu w organizmie. U mężczyzn umięśniony brzuch jest najlepiej widoczny przy poziomie 10% tłuszczu i wtedy też najchętniej go pokazują. U kobiet ten pułap jest ciut wyższy i wynosi około 15%. Spalenie tłuszczu z brzucha nie jest jednak takie proste. Nie wystarczą jedynie brzuszki, tutaj potrzebny jest aktywny trening cardio czy też interwały – najlepiej pod okiem doświadczonego trenera.

Jak uwidocznić sześciopak?

Po pierwsze, jedz zdrowo. Wszyscy wiemy, że odpowiednio zbilansowana dieta jest kluczem do pięknego wyglądu i powrotu do formy. Trzeba zadbać o jakość posiłków. Należy unikać m.in. ciast, czipsów, napojów gazowanych czy też alkoholu, fast foodów oraz białego ryżu i pieczywa. Dieta powinna za to być bogata w białe mięsa, ryby, dziczyznę i jajka. Warto wzbogacić swoje posiłki także o owoce i warzywa oraz wodę i zieloną herbatę.

Postaw na trening interwałowy

Najlepszym jego rodzajem będzie High Intensity Interval Training. Pozwoli on na spalenie większej ilości tłuszczu niż jakikolwiek jednostajny trening.

Taki rodzaj ćwiczeń przyspiesza także metabolizm, a to skutkuje dłuższym procesem spalania kalorii, także po treningu. Możesz też postawić podczas ćwiczeń na skakankę czy też krokodylki (burpees). Pamiętaj także o urozmaiceniach w ćwiczeniach. Jak już pisaliśmy wyżej, jednostajność jest zgubna.

Włącz do treningu dolne partie mięśni brzucha

Pierwsze dwa sposoby pomogą Ci zmniejszyć ilość procentową tłuszczu w ciele. To umożliwi lepsze uformowanie i zbudowanie mięśni. Jednak to ćwiczenia skupiające się na brzuchu, zwłaszcza jeśli wykorzystujemy przy nich własne ciało, dają jedne z lepszych efektów – możemy je wykonywać praktycznie wszędzie. Trenuj swój brzuch przynajmniej 2-3 razy w tygodniu, ale pamiętaj o 1 dniu przerwy między dniami treningowymi. Jeśli nie możesz tego zrobić na siłowni – zrób trening w domu.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

FINESSE

Dom Uroda Zdrowia