FINESSE

Jak radzić sobie z głodem na diecie?

Kiedy rozpoczynamy dietę, to zazwyczaj chcemy, jak najszybciej osiągnąć upragniony cel, czyli zgubić zbędne kilogramy. Niestety mózg lubi nam płatać figle w takich sytuacjach i kiedy dochodzi do niego bodziec “nie możesz tyle jeść”, to często skutkuje to napadami głodu. Co zrobić, żeby im nie ulec? Poznaj kilka sprawdzonych sposobów, na radzenie sobie z głodem na diecie. 

Kiedy do mózgu dociera sygnał, że czegoś nie może, to zazwyczaj jego reakcją obronną jest odwrotność tego komunikatu. Każdy chyba przeżył wizytę u dentysty, po której usłyszał, że przez dwie godziny nie może jeść. Jak zareagował na to organizm? Nagłym ssaniem w żołądku. Podobnie się ma sytuacja, kiedy postanawia się rozpocząć dietę odchudzającą. 

Jak sobie radzić z napadami głodu w czasie diety i im nie ulec? 

Postaraj się skupiać na celu, który chcesz osiągnąć. W ten sposób możesz zmienić sygnały docierające do mózgu i może być Ci łatwiej nie ulegać pokusom. Co jeśli to jednak nie działa?

W naszych kuchniach jest wiele produktów, które mogą nam pomóc w tym, żeby dieta nie poszła na marne, a nasz głód został okiełznany. Poniżej kilka z nich. 

Oceń głód

Jesteś naprawdę głodny? Zastanów się, czy wystarczyłaby Ci teraz kromka chleba, czy jednak największą ochotę masz na tabliczkę czekolady. To pozwoli Ci uzmysłowić czy masz do czynienia z głodem, czy jedynie z zachcianką. 

Pij dużo wody

Przed każdym posiłkiem pij dwie szklanki wody. Da Ci to poczucie sytości i Twój żołądek nie będzie prosił o więcej jedzenia. 

Odwróć uwagę

Czujesz chętkę na lody, które stoją w zamrażalniku? Postaraj się odwrócić swoją uwagę. Wyjdź na spacer lub zadzwoń do przyjaciela. Taki zabieg odsunie myśli o kolejnej porcji kalorii. 

Nie unikaj warzyw

Wprowadź do diety dużo warzyw. Cechuje je niska kaloryczność przy dużej objętości. Do każdego posiłku staraj się dodać np. pomidora, ogórka, cukinie czy rzodkiewki. Da Ci to poczucie sytości i nie będziesz się czuł winny, że znów spożyłeś zbyt dużo kalorii. 

Przeżuwaj dokładnie każdy kęs

Nie jedz za szybko. Daj czas, żeby do mózgu dotarł sygnał, że nie jesteś już głodny. Dzięki temu Twój organizm wydzieli także leptynę – hormon, który zmniejsza znacząco apetyt. 

Jedz regularnie

Regularne posiłki w liczbie 5 i o określonych porach to świetny sposób na okiełznanie wilczego apetytu. Jeśli skupisz się na tym, to przestawisz swoją przemianę materii na odpowiednie tory i unikniesz spadku cukru, który znacznie zwiększa poczucie głodu.

 

Materiał przygotowany przy współpracy z Personalnetreningi.com – trenerzy personalni Warszawa

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

FINESSE

Dom Uroda Zdrowia